Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Obchodní podmínky
Obchodní společnosti NABEL trade group s.r.o.
se sídlem Loučany 698, 783 44 (fakturační adresa zde nezasílejte poštovní zásilky)
identifikační číslo: 28626338
Provozovna: NABEL trade group s.r.o.
Vestecká 5, Vestec, 25250
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C , vložka 44750
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.nabel.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti NABEL
trade group s.r.o., se sídlem Loučany 698, 783 44 identifikační číslo: 28626338, zapsané v
obchodním rejstříku vedeném vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl oddíl C, vložka 44750
(dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a
povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“)
prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím
provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.nabel.cz (dále jen „webová
stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží
od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva
a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém
jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat
do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět
objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez
registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně
a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně
povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou
prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující
je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského
účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj
uživatelský účet déle než půl roku nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti
z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména
s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou
údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení §
1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého
zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno
obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech
souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve
webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít
kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením
a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené
ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území
České republiky.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního
košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného
zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
V případě uvedení takové ceny, při níž je zjevné, že se jedná o chybu v psaní a číslech, není tato
cena závazná a kupní smlouva není uzavřena.
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat
a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující
prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou
prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení
kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou
v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše
kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky
(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní
smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti
s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí
kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
• v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Vestecká 5,Vestec 25242 dále jen
provozovna a výdejní místo;
• v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 5399819001/5500, vedený u společnosti
raiffeisenbank (dále jen „účet prodávajícího“);
• bezhotovostně prostřednictvím platebního systému GoPay;
• bezhotovostně platební kartou
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní
cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno
ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při
převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní
smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně
s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího
uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému
potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně
kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními
předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu
daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu
vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na
elektronickou adresu kupujícího.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné
odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro
jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo
po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném
obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní
smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil
jejich původní obal.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od
kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku
právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že
předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode
dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu
odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit
vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení
od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu
elektronické pošty prodávajícího info@nabel.cz.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva
od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení
odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující
náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být
vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající
peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž
oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem,
pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu
dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti
nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku
právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy
odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající
kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní
smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je
povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6.PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc (příp. poskytne digitální
obsah), která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje
věc převzít a zaplatit prodávající kupní cenu.
6.2. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem až
úplným zaplacením kupní ceny.
6.3. Prodávající kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují a umožní
kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou.
6.4. Prodávající splní povinnost odevzdat věc kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě
plnění a včas mu to oznámí. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo
určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.5. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.6. Má-li prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu (podnikateli) předáním prvnímu
dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči
dopravci.
Prodávající odevzdá věc kupujícímu (spotřebiteli) až okamžikem, kdy mu věc předá dopravce.
6.7. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s
opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.8. Dodá-li prodávající větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na
přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
6.9. Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí prodávající věc podle zvyklostí; nejsou-li,
pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající
věc pro přepravu.
6.10. V případě zásahu vyšší moci či výpadku webového rozhraní nenese prodávající odpovědnost
za opožděné dodání zboží.
6.11. Při vyzvednutí objednávky uhrazené předem může prodávající požadovat předložení
identifikačního průkazu (OP nebo cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a
zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto
dokladů může
prodávající odmítnout zboží vydat. Toto oprávnění vyplývá z ust. § 2900 občanského zákoníku,
které stanoví povinnost prevence a obezřetnosti.
6.12. Zboží zakoupené kupujícím právnickou osobou bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané
právnické osoby, či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí, či osobě, o které kupující sdělil,
že si zboží převezme. Zboží zakoupené kupujícím jako osobou samostatně výdělečně činnou bude
předáno pouze po předložení platného identifikačního průkazu (OP či cestovní pas).
6.13.V případě, že zákazník vybere způsob doručení balík na balíkovnu, a tato zásilka nepůjde
vybraným způsobem doručit (z důvodů váhy větší než 20Kg, případně rozměru většího než 50 x 50
x
70 cm) bude zákazníkovi navrhnut jiný způsob přepravy zásilky.
6.14. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky
prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.15.Provozovatel je povinen dodat zboží spotřebiteli do 30 dnů od objednávky.
6.16. V případě, že zboží kupující bezdůvodně nepřevezme, má prodávající nárok na
náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů,
které mu z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou. Tyto náklady nepřesáhnou 10,- Kč za každý
den trvání uskladnění. Náklady na uskladnění mohou dosáhnout maximálně částky
celkem 500,- Kč nebo výše kupní ceny, pokud je nižší než 500,- Kč.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými
obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a §
2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za
nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení,
kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při
převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž
je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě
podnikání.
7.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může
upravit reklamační řád prodávajícího.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy
info@nabel.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu
kupujícího.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové
adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a
kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad
oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní
inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992
Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího. Více informací k takovému zpracování
najdete na stránce Ochrana osobních údajů.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany
sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
10.2. Volbou práva dle tohoto článku obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany,
kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v
případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského
parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní
závazkové vztahy (Řím I).
10.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení
co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost
ostatních ustanovení.
10.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické
podobě a není přístupná.
10.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
10.6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování NABEL trade group s.r.o., Vestecká 5,
Vestec, adresa elektronické pošty info@nabel.cz, telefon +420 608 817 320.
V Loučanech dne 24.5.2020
Reklamační řád
1. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost
nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve
kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost. Potřebnou součinností se rozumí zejm. předání
zboží prodávající za účelem přezkoumání uplatněných vad, či jiný způsob součinnost, na základě
kterého bude prodávajícímu umožněno přezkoumat uplatněné vady. V případě mobilních věcí, které
nejsou pevně zabudované a je možné je bez větší náročnosti převážet, je však nutné zboží předat
prodávající.
2. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj.
dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě. Lhůta je u nového (včetně
rozbaleného) zboží 24 měsíců; to neplatí, pokud je kupujícím OSVČ nebo právnická osoba, zde
lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění činí 6 měsíců.
3. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je
lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
4. Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství). Dále prodávající
doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží,
podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo).
Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Taktéž prodávající
doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).
5. Prodávající, příp. autorizovaný servis vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy
byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a
to emailem bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned.
Písemné potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace. Stav zboží, ve kterém kupující
předal toto zboží prodávající, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.
6. Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého
příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena
ponížena ocenu nedodaného příslušenství, kupující může reklamovat zboží na provozovně firmy
Vestecká 5, Vestec 252 50
7. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované
zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky
bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
8. Kupující je tímto informován, aby předané zařízení do reklamace bylo v tovární konfiguraci.
9.Původní komponenty je třeba si ponechat pro případnou reklamaci, zejména pak pro odstoupení
od kupní smlouvy.
10. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď
telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení
automatickyzasláno na adresu kupujícího.
11. Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu
trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne,
kdy byl kupující o vyřízení informován.
12. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním
oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné
na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a
expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu
nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
13. Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl
o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace. V
případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude
prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 15,- Kč včetně
DPH za každý den prodlení. Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců
ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek
použít na úhradu skladného.
14. Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující
povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji
totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení
vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého
z těchto dokladů může prodávající či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit
dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze
statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
15. Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do
tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či
služby potřebná k odbornému posouzení vady.
16. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do
30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit
po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo
nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty (resp. uplynutí prodloužené lhůty) se má za to, že vada na
věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze
odstranit.
17. Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode
dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní email či telefonicky.
18. Podmínkou pro běh těchto lhůt dle bodu 16.a 17. je, že kupující k vyřízení reklamace
poskytl prodávající požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu
přezkoumat reklamovaný výrobek, a to buď jeho předáním nebo jiným způsobem (v případě
mobilních věcí však výlučně předáním věci).
19. Příjem reklamací na adrese – Vestecká 5, Vestec 25250
VADY ZBOŽÍ
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá
spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a
na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto
druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
PRÁVA Z VADY ZBOŽÍ
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud
to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může
spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného
odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady,
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo
na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její
součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo
že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má
vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
LHŮTY
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti
čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc
byla vadná již při převzetí.
Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele
činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Záruční doba se
prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě. V případě výměny Zboží začíná běžet
nová záruční doba.
VYŘÍZENÍ REKLAMACE
V případě, že Kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad zboží opravou a v záručním
listu, je pro účely záručních oprav Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či
místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího
bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto
informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.
Kupující je oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž
seznam je přiložen k dokumentaci ke Zboží, případně jej sdělí Prodávající na dotaz Kupujícího.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů
ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po
uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení
smlouvy.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré
podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je
povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto
data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, si Kupující ve
vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového
materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého příslušenství a
označí zásilku příslušnými symboly.
Servisní středisko po řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží
do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v
podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.
Při jakékoli návštěvě servisního technika u kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven protokol o
zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního
technika brána v potaz.
Reklamace se dále nevztahuje zejména na poškození vzniklá
• mechanickým poškozením zboží,
• zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí.
• Na opotřebení věci jejím obvyklím užíváním
• Živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena
Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti
nebo na některé z provozoven.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 24.5.2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Vzor odstoupení od kupní smlouvy
V případě odstoupení od kupní smlouvy si nejprve řádně pročtěte obchodní podmínky, kde je
definováno, za jakých podmínek lze od kupní smlouvy odstoupit. Poté zboží řádně zabalte, aby
nedošlo k jeho poškození při přepravě a do zásilky vložte dopis s těmito údaji:
Jméno a příjmení, adresa, email, telefon
DOPORUČENĚ
Datum
Věc: Odstoupení od smlouvy dle § 1829 Občanského zákoníku
Ve Vašem internetovém obchodě jsem si objednal/a.....................v hodnotě ........ Kč, včetně DPH.
Toto jsem od Vás obdržel dne ................. (číslo faktury .................).
Na základě § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a
odstupuji od uzavřené kupní smlouvy týkající se výše uvedeného zboží. Zakoupené zboží
vracím spolu s tímto dopisem na Vaší adresu.
Zaplacenou částku prosím vraťte na účet číslo ......................., vedený u .................................
S pozdravem
vlastnoruční podpis
Jméno a příjmení
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.